وب مانی چیست؟

وب مانی یک سیستم پرداخت آنلاین بین‌المللی است که منشاء آن روسیه است، امّا درحال حاضر در سراسر جهان مانند پرفکت مانی، وسترن یونیون و پِیُ نیر گسترده شده است. این سیستم پرداخت در سال 1998 راه اندازی شد. دلیل ایجاد این سیستم پرداخت بحران مالی اواخر دهه 90 میلادی بود که در نهایت توانست انتقال پول دلاری را فعال کند.

شرکت “WebMoney Europe Ltd” نیز در نوامبر 2015 تاسیس شد و دفاتر آن در کمبریج، انگلستان مستقر است. این شرکت مجوز FCA را برای بهره‌برداری از خدمات پول الکترونیکی خود در منطقه اقتصادی اروپا دریافت کرده است. وب مانی همچنین در سال 2015 پلتفرم تأمین مالی جمعی را راه‌اندازی کرد تا تأمین مالی جمعی را در پروژه‌ها به خصوص کمک‌های داوطلبانه، خرید گروهی و برنامه‌ریزی رویدادهای خاص را ارائه دهد.

پس از گذشت چند دهه و تا به امروز این سیستم تکامل یافته است. هم اکنون، این سیستم فرصت‌های بسیاری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. بنابراین، به عنوان یک روش پرداخت، گزینه‌ای برای واریز و پرداخت بین‌المللی عمل می‌کند، و طیف جداگانه‌ای از ویژگی‌ها و مزایا را برای مشاغل نیز فراهم می‌کند. همچنین، محبوب‌ترین استفاده از وب مانی به عنوان کیف پول الکترونیکی است. هر کشوری که از این کیف پول پشتیبانی می‌کند یک بانک یا موسسه مالی ضامن دارد.

در اینجا چند نمونه از کیف پول‌های پرکاربرد و موفق این پلتفرم آورده شده است:

در حال حاضر، وب مانی بیش از 40 میلیون حساب دارد. علاوه بر این، بیش از 38 درصد از مشتریان روسی از این روش برای پرداخت هزینه خرید آنلاین خود استفاده می‌کنند. امروزه وب مانی در کشورهای مختلف سراسر جهان فعالیت می‌کند. پس، کاربران اینترنتی می‌توانند از این گزینه برای واریز و پرداخت مالی خود استفاده کنند.

 

ویژگی‌های وب مانی

برخی از ویژگی های اساسی WebMoney عبارتند از:

 

 

 

مزایای وب مانی چیست؟

در طول سال‌ها، وب مانی طیف گسترده‌ای از خدمات را برای مشتریان فردی و شرکتی توسعه داده است. به عنوان مثال، مشتریان می‌توانند کیف پول خود را از طریق پول نقد، خط بانکی، پایانه پرداخت و غیره واریز کنند. سپس می توان WebMoney را به عنوان روش پرداخت در هر وب سایتی که از آن پشتیبانی می‌کند انتخاب کرد. نحوه نگهداری و کنترل کیف پول مشتریان مانند بانکداری آنلاین است. در نتیجه افراد می‌توانند به حساب خود دسترسی داشته و تمام پول خود را مدیریت کنند.

کسب و کارها نیز از از فرصت‌های زیادی برخوردار هستند. برای مثال، شرکت‌ها می‌توانند پول خود را کنترل و مدیریت کنند، گردش کار را برنامه‌ریزی کنند، تراکنش‌های ایمن و غیره را انجام دهند. بازرگانان همچنین می‌توانند پرداخت‌ها را به حساب‌های بانکی خود انتقال دهند. امّا احتمالاً، مزیت اصلی برای بازرگان عدم وجود بازپرداخت هزینه است.

از دیگر مزایای این سیستم مالی می‌توان به موارد زیر به صورت تیتیروار اشاره کرد:

 

چگونه در وب مانی ثبت نام کنیم؟

در زیر، چند مرحله ساده برای باز کردن حساب Webmoney نشان داده شده است:

 

چگونه وب مانی خود را نقد کنیم؟

کاربر با استفاده از فروشگاه آنلاین خرید می‌کند. در صفحه پرداخت، مشتری WebMoney را به عنوان روش پرداخت ترجیحی انتخاب می‌کند. سپس مشتری اعتبار حساب خود را پر کرده و پرداخت را تایید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *